Tu întrebi, noi răspundem
Trebuie să vin la sediul UTCN să mă înscriu?
Înscrierea pentru admiterea 2024, indiferent de ciclul de școlarizare licență/masterat se face online/onsite accesând platforma admiterii la admitereonline.utcluj.ro
Cum îmi stabilesc opțiunile?
Consultă domeniile de studiu oferite de cele 12 facultăți ale UTCN și alege-le pe acelea care răspund cel mai bine aptitudinilor, pasiunilor și dorințelor tale. Important este să pui opțiunile în ordine preferințelor tale: prima opțiune este aceea la care îți dorești cel mai mult să fii admis/ă. Pentru consiliere, poți să suni la numerele de telefon afișate pe site-ul admiterii la fiecare facultate în parte sau ne scrii e-mail și noi te ajutăm.
Care este importanța alegerii opțiunilor?
În urma generării noilor liste din cadrul etapelor admiterii, dacă nu a intrat la prima opțiune, un candidat va avansa întotdeauna către opțiunile prioritare din fișa de înscriere, dacă există locuri la acele opțiuni! De aceea este FOARTE important să treci în fișă de înscriere opțiunile în ordinea preferințelor.
Pot să schimb ordinea opțiunilor? Dar să adaug/șterg din ele?
DA! De câte ori dorești, până în momentul în care finalizezi dosarul. Ar fi bine să pui suficient de multe opțiuni astfel încât să ai șansa să devii student UTCN.
Ce înseamnă înscriere pe comisie?
Pentru Admiterea la UTCN înscrierea se face pe comisie. O comisie poate să conțină mai multe facultăți. Cu o singură taxă poți să optezi pentru toate comisiile. Mai multe opțiuni, mai multe șanse!
Pot să-mi depun mai multe dosare la aceeași comisie?
NU! Se poate depune un singur dosar la o comisie. DAR, poți să-ți faci un alt dosar pentru o altă comisie, în funcție de preferințele tale. Mai multe opțiuni, mai multe șanse!
Pentru un dosar la o altă comisie trebui să-mi fac un nou cont?
NU! Vei folosi același cont pentru toate dosarele create.
Ce note intră în calculul mediei de admitere?
Pentru a ști exact cum ți se calculează media de admitere în funcție de domeniul ales, verifică Regulamentul de admitere sau intră pe pagina facultății dorite.
Dacă sunt absolvent de liceu din mediul rural ce trebuie să fac pentru a candida pe locurile special alocate?
Tot ce trebuie să faci este să bifezi în dosarul de înscriere acest lucru și de restul ne ocupăm noi.
Dacă sunt candidat de etnie rromă ce trebuie să fac pentru a candida pe locurile speciale?
Trebuie să bifezi acest lucru în dosarul de înscriere și să încarci la alte documente recomandarea din partea unei organizații legal constituite a romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, în care se menționează că faci parte din etnia romilor.
Am participat la concursuri de profil, cum pot candida pe locurile de olimpici?
Trebuie să bifezi acest lucru în dosarul de înscriere și să încarci la alte documente diplomele doveditoare. Comisia de admitere la nivel de facultate va analiza actele și dacă te încadrezi la criteriile de admitere fără concurs ale facultății atunci vei fi primi o confirmare în contul tău și vei avea media 10 la admitere.
Cum pot plăti taxa de înscriere? Care e cuantumul taxei?
Pentru Admiterea 2024 vei achita o singură taxă pentru organizarea și desfășurarea concursului. Taxa de înscriere este de 350 lei, indiferent de numărul de comisii.
Ce reduceri/scutiri de taxă sunt și ce trebuie să fac dacă mă încadrez în această categorie?
Beneficiezi de gratuitate la înscrierea la admitere, indiferent de numărul de comisii la care te înscrii, dacă faci parte din una din următoarele categorii, numai dacă depui la dosar acte doveditoare:
- Copiii personalului didactic, didactic auxiliar aflat în activitate sau pensionat din sistemul de învățământ;
- Candidații orfani de unul sau ambii părinți;
- Candidații proveniți de la casele de copii sau din plasament familial;
- Salariații Universității Tehnice din Cluj-Napoca, precum și copiii acestora;
- Candidații români de pretutindeni care candidează pe locurile alocate bursierilor statului român (cu bursă și fără bursă), dacă metodologia sau informările specifice ale Ministerului de Resort indică acest aspect.
Plata taxei se poate face de pe cardul altei persoane? Care e contul în care trebue să achit taxa?
Nu uita să treci la detaliile plății numele complet al candidatului pentru care s-a efectuat plata și apoi trebuie să încarci dovada plății în platformă pentru finalizarea dosarului.
Taxele se pot returna? În ce condiții?
Ai fost informat, ai înțeles și ai acceptat că plățile efectuate sub formă de taxe pentru a te înscrie în cadrul sesiunii de admitere de la UTCN sunt nereturnabile.
Ce înseamnă generarea listelor de rezultate din etapa intermediară și finală de admitere şi redistribuirea candidaților?
În urma eliberării unor locuri (prin retragerea unor candidați sau prin eliminarea acestora din listele candidaților admiși datorită neconfirmării locurilor la termen conform Regulamentului de Admitere), se vor genera noi liste. Astfel un candidat aflat în lista de așteptare poate fi admis pe un loc cu taxă sau fără taxă. Un candidat care nu a intrat la prima lui opțiune, admis inițial pe locuri cu taxă poate fi admis ulterior pe locuri fără taxă, sau invers, în urma redistribuirilor din cadrul fazelor.
ATENȚIE, în urma generării noilor liste din cadrul etapelor admiterii, un candidat va avansa întotdeauna către opțiunile prioritare din fișa de înscriere, dacă există locuri la acele opțiuni, în funcție de media de admitere pe care o are!!! Un candidat nu poate fi blocat la o anumită opțiune, ci va urca la o opțiune superioară din lista sa de preferințe existente în fișa de înscriere.
Documentele pentru confirmarea unui loc bugetat pot fi depuse de altă persoană decât candidatul?
Da, aceste documente pot fi depuse de altă persoană doar dacă aceasta prezintă o declarație simplă a candidatului, pe proprie răspundere, conform modelului de mai jos. Declarația trebuie întocmită olograf și semnată olograf, din motive de autenticitate și eventuală confruntare a documentului în sensul asumării de către titularul actului de studii. NU se admit declarații tehnoredactate și doar semnate olograf.
Subsemnatul (nume, prenume), identificat cu CNP …………………… cunoscând și asumându-mi consecințele falsului în declarații, confirm și împuternicesc în acest sens că numitul (numele și prenumele persoanei care va depune actele in original) identificat cu CNP………………….. și carte de identitate/buletin serie………., număr …………., va depune în numele meu și pentru mine diploma de ……………………….. (bacalaureat/licență) seria ……. nr. ……………… în original și suplimentul, după caz, la Facultatea …………………………………….. în scopul confirmării astfel a locului în regim bugetat ocupat de subsemnatul în procedura de admitere, etapa …… (inițială, intermediară, finală).
Data și semnătura
Pot urma modulul psiho-pedagogic în timpul ciclului de licență?
DA – dacă dorești să urmezi programul de formare psihopedagogică al Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic în timpul facultății trebuie să bifezi opțiunea corespunzătoare din aplicația de înscriere online. În urma absolvirii acestui program vei obține certificatul nivelul I, care îți permite exercitarea profesiei didactice.
Pot urma două facultăți în paralel?
DA! În condițiile în care ai fost admis la 2 facultăți din comisii diferite, conform regulamentului. Poți beneficia de finanțare de la bugetul de stat doar la unul dintre programe dacă nu ai mai beneficiat până în prezent de un loc bugetat.
Vreau să urmez un domeniu de studiu în limbă străină. Ce trebuie să știu?
După ce vei fi admis, înainte de începerea anului universitar va trebui să faci o cerere la secretariatul facultății la care ai fost admis:
- dacă deții un certificat internațional de competență lingvistică, de nivel minim B2 sau echivalent (de tipul Cambridge, IELTS, LCCI/Sprachdiplom ș.a) vei fi scutit de susținerea testului de limbă la secția respectivă în funcție de linia de predare din UTCN;
- dacă nu deții un astfel de certificat va trebui să te prezinți la testul de limbă străină organizat de Departamentul de Limbi Moderne și Comunicare;
Atenție! Proba de competență lingvistică din cadrul examenului de Bacalaurat NU este recunoscută în acest caz.
Ce documente trebuie să scanez pentru dosarul de înscriere?
Este foarte simplu: ai nevoie de pdf-uri sau poze după următoarele acte:
Dacă ai terminat liceul acum:
- Diploma de Bacalaureat sau adeverința de Bacalaureat dacă documentul n-a fost încă eliberat; (ai grijă să scanezi ambele fețe a diplomei într-un singur document) – pdf;
- Certificatul de naștere – pdf sau jpg;
- Cartea de identitate – pdf sau jpg;
- Adeverința medicală (nu mai veche de 3 luni) – pdf sau jpg;
- Dovada că ai achitat taxa de înscriere – chitanță/OP, noi te sfătuim să o achiți direct din contul tău de candidat;
- Certificat de căsătorie, dacă este cazul – pdf sau jpg;
Dacă ai terminat liceul în promoțiile anterioare:
- Adeverință eliberată de facultatea la care înveți cu nr. de ani și forma de finanțare (dacă urmezi o a doua specializare) – pdf sau jpg;;
- Diploma de licență sau o adeverință înlocuitoare (dacă ai absolvit deja o facultate) – pdf sau jpg;;
Dacă te încadrezi în categorii speciale nu uita să pregătești acte doveditoare conform Regulamentului de admitere.